پایه

نکات مهم استفاده از تفنگ بادی

اسلحه بادی یک گزینه عالی برای به دست آوردن یک ایده هدیه فوق العاده برای دوستداران این حرفه است. با این حال، اگر شما در حال حاضر صاحب یک اسلحه بادی هستید یا درآینده‌ ای نزدیک صاحب آن می‌شوید، دانستن نکات مهم استفاده از تفنگ بادی یک امر ضروری است. زیرا ایمنی شما و محافظت از افراد اطراف شما بسیار مهم است.

در اینجا 5 نکته مهم وجود دارد که قبل از استفاده از تفنگ بادی باید حتما آن را بدانید. با ایرگان همراه باشید.

1- به یک باشگاه تیراندازی بپیوندید

تصمیم بگیرید که در یک باشگاه تیراندازی ثبت نام کنید. زیرا این به شما امکان می دهد راه هایی را برای استفاده ایمن از سلاح ها کشف کنید. و علاوه بر این، بدون توجه به قانون، با خیال راحت در داخل محدوده تیراندازی کنید. زمانی که آنجا هستید، با افراد زیادی ملاقات خواهید کرد که مدت طولانی تری با اسلحه کار می کنند. و می توانند توصیه های ارزشمندی را به شما ارائه دهند که به شما کمک می کند واقعاً بدون مشکل از سلاح برای مدت طولانی تری لذت ببرید. خوشبختانه، کمبود باشگاه تیراندازی وجود ندارد و اگر اطراف را بررسی کنید، باید بتوانید یکی از آنها را پیدا کنید.

2- هنگام پر کردن سلاح، اسلحه را به سمت پایین بگیرید

لوله را با اسلحه به سمت پایین پر کنید. همچنین مطمئن شوید که دست خود را از ماشه دور نگه دارید و کسی رو به روی شما نباشد. تعداد قابل توجهی از تلفات و آسیب‌ها در حین مسلح کردن اشتباه رخ داده است. چه تفنگ بادی شما پر باشد یا نه، بهترین راه این است که به آن فکر کنید پر شده است، زیرا این به شما کمک می کند تا هر اقدام احتیاطی را که برای ایمن نگه داشتن اطرافیانتان مهم است انجام دهید.

3-اسلحه خود را به سمت هیچ چیز یا کسی نشانه نگیرید

تا زمانی که آماده تیراندازی نباشید، هرگز نباید اسلحه خود را به سمت چیزی یا کسی نشانه بگیرید. متاسفانه طبق آمار جهانی درصد تلفات در زمان نشانه گیری های اشتباه در تیراندازی توسط افراد مبتدی بسیار بالا است. بنابراین یکی از نکات مهم استفاده از تفنگ بادی در زمان تیراندازی این است که هدف خود را بطور کامل مشخص کنید، نشانه گیری کنید و سپس شلیک کنید.

4-انگشتان را از محافظ ماشه تفنگ دورتر نگه دارید

همیشه باید همینطور باشد تا زمانی که به هر چیزی که می‌خواهید شلیک کنید متوجه شوید. به یاد داشته باشید که هیچ تفنگی نمی تواند به تنهایی شلیک کند. حتی زمانی که ناخواسته اسلحه را به سمت کسی نشانه می‌گیرید، در حالی که انگشت شما از محافظ ماشه بیرون است، ممکن نیست به آن شخص شلیک شود. زمانی که افراد تحت ترس یا استرس هستند، ممکن است انگشتانشان به سمت ماشه حرکت کند، بنابراین سعی کنید همیشه هوشیار باشید و انگشتان خود را از ماشه دور نگه دارید. این کار ساده از بسیاری از مشکلات شما جلوگیری می کند.

5-کنترل تفنگ خود را حفظ کنید

هنگامی که آن را حمل می کنید، همیشه تفنگ خود را در کنترل خود داشته باشید. اگر تفنگ بادی خود را در مکانی نگهداری می‌کنید که افراد به آن دسترسی دارند، دقت داشته باشید که مسائل امنیتی را در آن مکان تعبیه داشته و دسترسی افراد را کاملا محدود و کنترل کنید.

سخن پایانی

احتمالا  تا به الان پس از مطالعه مطالب فوق متوجه حساسیت و مسئولیت داشتن یک سلاح بادی شده‌‎اید. دقت داشته باشید که تمامی 5 مورد گفته شده در این مقاله جزء پیش پا افتاده ترین مباحث امر نگهداری و تیراندازی با تفنگ بادی است. حال که از حساسیت این موضوع کاملا پی برده‌اید پیشنهاد ایرگان به شما عزیزان رعایت مسائل امنیتی بیشتر از قبل است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *